Din anlatılırken nelerin anlatıldığı kadar, bunların nasıl anlatıldığı da önemlidir. Tebliğ yapan kişinin görevi, sadece Kuran ayetlerini birbiri ardına okumak, imani konuları anlatmak ve karşısındakine “iman et” demekten ibaret değildir. Tüm bunların yanında, karşı tarafı en çok hangi üslubun, hangi anlatım tarzının etkileyeceğini hesap etmeli, konuşurken sürekli karşı tarafın verdiği tepkileri dikkatle izleyerek, onun anlayıp anlamadığını kontrol etmeli, eğer bir eksiklik varsa buna göre daha yeni bir yöntem belirlemelidir.

Kuşkusuz tebliğin sonuç vermemesi, karşı tarafın inkarda direnmesi de mümkündür. Bu durumda tebliğin hangi noktaya kadar sürdürüleceği, hangi noktada kesileceği ve akabinde ne yapılacağı da önemli sorulardır.

Kuran’da, tüm bu konularda müminlere yol gösterilmektedir. Ayetlere baktığımızda Resullerin tebliğ sırasında birbirlerinden farklı yöntemler izlediklerini, şartlara ve karşılarındaki kişilere göre farklı anlatım yöntemleri geliştirdiklerini görebiliriz.

1. Tebliğe Uygun Kişiyi Teşhis Edebilmek

2. Kişi Hakkında Kanaat Oluşana Dek Tebliğ Yapmayı Sürdürmek

3. Kişinin Tepkilerini, Samimiyetini İncelemek

4. Kişinin İmanı Güçlenmeden, İbadete Dair Teklifler Yapmamak

5. Müminlerin Güç Ve İhtişamını Hissettirmek

6. Anlatılanlar Hakkında Düşündüklerini Sormak

7. Kişinin Karakterine En Uygun Ve En Etkili Anlatım Metodunu Kullanmak

8. Kişiyi Düşünmeye Sevk Etmek

9. Atalarının Dininin Etkisinden Kurtarmak

10. Cahiliye Hayatını Tarif Etmek ve Etkilerini Yok Etmek

11. Konuşmalarda Yönlendirici Olmak

12. İlk Tepkiyi Tebliğ Yapılan Kişinin Yapmasını Bekleyip Buna Göre Yeni Bir Yöntem Belirlemek

13. Kişiyi Yanlış Davranışlardan Alıkoyucu Üslup Kullanmak

14. Dolaylı Anlatım Yapmak

15. Vicdanını Kullanmaya, Duyarlı Olmaya Yönlendirmek

16. Hür Düşünmesini Sağlamak

17. Baskıcı, Zorlayıcı Davranmamak

18. Anlatılanlara Kayıtsız Kalmamasını Sağlamak

19. Karşıdakinin Vicdani ve Ahlaki Durumuna Göre Üslup ve Tavır Geliştirmek

20. Yıkıma Uğrayan Önceki Toplumları Anlatmak

21. Ölümü Hatırlatmak

22. İnsanın Acizliğini Anlatmak